dinsdag 18 november 2014

Beauty Tric Met Een Oogpotlood ♥

Vandaag heb ik een leuk artikel voor jullie, en het is ook nog eens heel bruikbaar! Herken jij het dat als je oogpotlood boven je oog wilt aanbrengen dat het potlood dan zo stroef werkt? Dan is dit wat voor jou om te lezen! Ik heb een trucje ontdekt hoe je kan zorgen dat het een mooie smooth lijn word en niet zo'n lelijke stugge lijn. Het kost maar 1 a 2 minuten, dus in de ochtend is het ook nog eens snel. Veel leesplezier!


Wat heb je nodig:
- Oogpotlood naar keuze ( ik gebruik die van essence )
- Lucifer 2 a 4 hangt ervan af hoeveel je er nodig hebt ( per oog heb je er ongeveer 2 nodig )
- Tissue's ( altijd handig )
- Wattenstaafjes ( Voor de klunzen onder ons )


Misschien als je de tekst hierboven hebt gelezen, denk je van die is gek. Maar nee, het trucje kan je echt heel handig gebruiken. Het gaat als volgt. Eerst steek je een lucifer aan en houd je je oogpotlood zo'n 2 a 3 centimeter boven de vlam. Laat het potlood ongeveer 10 seconde afkoelen, en dan kan je het op je ogen ( of waar ever je het wilt aanbrengen ) aanbrengen. De hitte op het potlood zorgt voor een smooth effect en hierdoor kan je het oogpotlood dus heel makkelijk aanbrengen.




Hierboven zie je swatches hoe het ervoor en erna uitziet. De onderste lijn is after en de bovenste lijn is before. Op de foto zie je al duidelijk verschil en in het echt is het een heel mooi effect. Als je het lang in het vuur houd dat word het een beetje vloeibaar, en kan het zelfs een liquid eyeliner worden. Hierdoor heb je dus een soort van 3 eyeliners in één.  


Ik hoop dat jullie het artikel van vandaag leuk vonden, en dat jullie het gaan gebruiken en er wat aan hebben. Wil je vaker van deze beautytric's? Laat het weten en geef dit bericht een +1! Bedankt voor het lezen, en tot snel!

xoxo, Eveline

2 opmerkingen:

  1. Handige tip! Zelf heb ik dit ook weleens uitgeprobeerd, en ik vind het vooral handig als ik een best oud, uitgedroogd potlood heb. Je moet hierbij wel oppassend dat je hem goed af laat koelen, anders is het lastig een strakke lijn aan te brengen.Leuk artikeltje, en leuke blog ook! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja inderdaad heb ik een paar keer gehad, en heel erg bedankt!

      Verwijderen